POMAK AJANS Bir HABER AJANSI , ORGANİZASYON, PRODUCTION VE CASTING MEDYA SiSTEMiDiR

Süreç

  Kaleme aldığım bu Etniteorik yazı aslında pratik temelli kavramları benim yorumlayış biçimim ile formüle ettiğim bir sentezdir. Pomak halkının ideolojik çizgisinin değişik biçimlerinin olabileceği ve bu çelişkilerin uzlaşmaz çelişkiler olmadığıdır.

  Egemen kültürlerin diğer kültürlere yaptığı, tabiri caiz ise ölümü gösterip sıtmaya razı etmeye çalışmak olarak belirtebileceğim kesintisiz ve sürekli bir asimile, eritme politikası Pomaklar üzerinde devam etmektedir. Pomak ulusal bilinçlenme süreci diyebileceğim bu süreç içinde. Pomak etnisitesinin Teorik ve politik temellerini oluşturma yönünde yeterli adımlar atılamamıştır. Özü itibarıyla çelişkili noktalar yokmuş gibi görünse de sözü edilen ulusal bilinçlenme süreci üst yapısal kavramlar zincirinin her bir halkasını tek tek birbirine bağlamamızı gerektiriyor. Herhangi bir etnipolitik yapısal teori Pomak etnisitesi için yeterli olmayacağı düşüncesindeyim. 


    Pomak ulusal sorunu sadece basit bir ulusal  mesele değildir.. Devletini, topraklarını, bayraklarını kaybeden bir ulusun gurur ve onur sorunudur. Ulusal bilinçlenme düzlemindeki çözüm Balkanlar ve Türkiye coğrafyasında  varlıklarını sürdürebilmesi yada sürdürememesi manasıyla ele aldığımda, Pomakların en bariz belirgin lokal özelliği dilleri ve farklı kültürleridir. Pomaklar Güney slav ailesinin tipik özelliklerini taşımakla birlikte Göç ettikleri Coğrafyalardaki egemen kültür ile de uyumluluk göstermişlerdir.  Kültürel Etkileşim ilişkisi bu yapılanmadaki  ulusal bilinçlenme süreci içinde belirleyici ciddi bir etken olduğuna inanıyorum.
   Pomak halkının çoklu yapısından ayrıca birden fazla değişik ülkede varlığını sürdürmeye çalışmasından dolayı çoklu kimliklere sahiplendirilme zorunluluğunda bırakılmıştır. Pomak halkının coğrafi ayrılıkların dışında ruh ve şekil birliği dil birliği gelenek, görenek anane birliği ile bir ulus olma özelliğini taşır. 
    Pomak halkının bu heterojen yapısı paralelinde geçmişle gelecek arasında bağlantının kurulması için ağır ideolojik bir yol izlemesi gerekmektedir.
Başlatmış olduğumuz yada uygulamakta olduğumuz mücadele hattının terk edilmesi demek Pomakların ulusal teorik ve politik olarak varlıklarının da siyaset sahnesinden silinmesi,  azınlık taleplerinin hiç edilmesi demektir.
  Pomakların Politik olarak siyaset sahnesine çıkmamaları için elden ne geliyorsa yapılıyor. Pomak grupları, sayfaları, yemek tariflerinden soğan, salça yağ kokusundan geçilmiyor.
Pomak Ulusunun; devletlerini, Topraklarını, bayraklarını kaybetmelerinden dolayı çok büyük bir moral kaybı yaşadığı, bir hafıza kilitlenmesine girdiği nesnel bir gerçektir. Bu moral kaybını telafi edip yeniden en son noktaya kadar siyasi ulusal varlığını savunmalı ve siyasi sahnede politik olarak Pomaklık politikasını sürdürmek zorundadır.
     Biz Pomak Ajans teorisyenleri bu Moral kaybını ve hafıza kilitlenmesini geriye doğru yorumladığımızda ortaya bir çok bilinmezin parçaları bütünsel şeklide çıkıyor.
   Pomak Ajansın yeni politik taktik programlar geliştirip, Pomak halkı ile bir bütün olarak geçmişteki her şey geçmişte kalmadı sloganını benimseyip her ne pahasına olursa olsun Pomak halkı adına doğru çizgiyi benimseyip egemen ulusun kültür hegomanyasını aşma imkanını bulmalı; Pomak ideolojik politik yapısının karekteristik özelliğini geliştirecek çizgiyi korumalıyız. Böyle bir çerçeveden baktığımızda elbette bizim dışımızda olan bitenlere kayıtsız kalmadan her türlü eleştirel çizgiyi de gündemimize oturtmalıyız.
     Pomak Ajansın Pomak ulusunun ideolojik ve politik mücadelesi çerçevesinde bir tek çizginin doğru olduğu, doğrunun tek olduğu, o doğrudan başka her şeyin bir tür sapmaya yönelebileceği gibi tekçi bir anlayışı yoktur. Değiştirmemiz ve geliştirmemiz gereken temel teorik programların birbiriyle farklı açılar yapan doğrular olduğunun bilincindedir.
      Pomak Ajans Pomak Ulusu adına hiç bir zaman ortaya çıkacak bir özne olmayacak ise bu parçaların her birinin taleplerinin birbirinden farklılaşabilecek deşişik biçimlerinin olabileceğini kabul ederek ideolojik çizgisini belirler. Kırılma noktalarının birbirinden keskin çizgilerle ayrılmadığı sürece Pomak Ajans, Pomak ulusunun çıkarları doğrultusunda teorik olarak tavrını ortak çizgilerde güç birliğinden yana kullanır.
      Yaşanan süreçte Pomak halkının ideolojik çizgisinin değişik biçimleri olabileceği ve bu çelişkilerin uzlaşmaz çelişkiler olmadığı, ortada olan problematiğin ise egemen ulus hegomanyası taktik asimilasyon politikası olduğunun farkındadır. Bu çelişkiler Pomak halkının kültür tarihi birikimi ile aşılabilir.
       Pomak Ajans Pomak ulusunun çoğunluk olduğunu ve Çoğunluğunun temsilcisi olduğunu nitelemez . Sadece Pomakların bir Ulus olduğunu ulus olmanın tüm pragmatik özelliklerini etnik yapısında bulundurduğunu niteler ve teorik, idolojik politik çizgisini bu yönde bir duruş olarak belirler.  
Bu konuda politik sentezlerime ve Yazılarıma dönem dönem devam edeceğim.. Elimden geldiğince, zaman buldukça POMAK ulusal azınlık  kavramı ile  Etnisite ve Kimlik bunalımı paradigmasına ulusal Pomak ekseninide dikkate alarak  Teorik katkılar sunmaya çalışaçağım.  Si Zdrav - SAYGILARIMLA. Neşet Doğan