POMAK AJANS Bir HABER AJANSI , ORGANİZASYON, PRODUCTION VE CASTING MEDYA SiSTEMiDiR

Ütopya



Öncelikle  Kavramları birbirinden ayırmamız gereklidir Yurtseverlik, Ulusçuluk ve milliyetçilik. Bu kelimeler birbirine eşdeğer gibi görünse de içerdiği anlam bakımından çok farklı tanımlardır.
Ulusçuluk Pomak ulusundan olan her Pomak insan için kendi kaderlerini ellerine alarak bir toplum bir ulus bütünü olma arayışına dayanır.  Biz Pomaklar nasıl bir ulus olmalıyız, geleneklerimize, göreneklerimize, dilimize bağlı nasıl bir etnik toplum olmalıyız ki kendimizi gururlu onurlu bir Pomak gibi hissedebilelim.  Kavram karmaşası  kavramlara farklı kesimler tarafından farklı anlamların yüklenmesinden kaynaklanan durumdur.  iletişim problemlerine neden olur. kavramın içerdiği anlamlar kavramın dahil olduğu konunun uzmanları tarafından net olarak belirlenmelidir.   Bu yüzden yazımıda çok kafa karıştıran kavramları birbirinden ayırt etmek gerekliliği üzerine  ele aldım.. 
Öncelikle nasıl iyi bir Pomak oluruz ? sorularıyla kendini sorgulayan bir ideolojimiz olmalıdır. Bu anlamda  ulusçuluğun geleceğe dönük bir ütopyası vardır.  Pomak ulusalcılarının Bir Pomak devleti bir vatanı olmasa da o vatan gelecekte bir yerdedir henüz kurulmamış, henüz yaratılmamış bir Pomak ülkesidir.  
Ulusçuluk insanların kendilerini mevcut halleriyle kabul ettiği bir ideoloji değildir.  “ Ne olursak olalım, ne yaparsak yapalım iyide yapsak kötüde yapsak, biz olarak biz Pomak olarak iyiz demelidir  “ tüm Pomaklar diğer ülkelerde yasayan Pomaklarla bir bütündür ve birbirlerine Tutkun olmalıdır. Pomaklar belirli ahlaki, politik ölçütleri görerek Pomak ulusal meselesine sahip çıkmalı, kendi doğal halinde Pomaklık davasına sadakat talep eden bir duyguyla yaklaşmalıdır.
Buna uygun olarak Pomak ulusçuluğu, Pomak milletinin etnik topluluğudur. Pomakların bir araya gelerek oluşturdukları bir birliktir. Pomakların  ortak iradeleiyle  iyi- erdemli geleneklerine diline, Pomaklık davasina bağlı bir ideolojik yapı oluşturulabilir. Pomak ajans ulus teorisyenleri bu yönde ideolojik ve politik sentezlemeler yapmaya, yeni tezler üretmeye devam ediyor ve edecektir.
Bizim Pomak ulusalcılığından anladığımız, Pomakların kendi tercihleriyle içini doldurdukları iradi bir kimliktir. Pomak ulusçuluk ideolojisinin  temeli kan, soy, sop, gelenek, görenek, Pomakça gibi  rasyonel Pomak değerleridir.
Bu yönüyle Pomak ulusalcılığı belli başlı bütün adımlarıyla Muhafazakarlıktan ve önüne çıkarılabilecek diğer tuzaklardan uzak durmak  ilerici aydın, modern bir ideolojik yapıda olmasının yargısını yapmaktır. Pomak ulusalcılığı bir doğal mit üzerine kurgulanmalıdır. Kozmopolitizmin otantik tarihsel biçimiyle erdemli bir Pomak ulusalcılığını başaramayız. Bu biz Pomakları  kafatasçılığa bağnaz bir milliyetçiliğe sürükler. Erdemli Pomak ulusal davasını belli bir topluma, kültüre özümsemeden kendi kültürümüzü bütün dünyaya, bütün insanlığa uyarlamalı ve Pomaklık erdemini yaşamalıyız, anlatmalıyız.
Pomak ulusalcılığının ideolojik ve politik temellerini bu noktada belirleyebiliriz. Pomak ulusalcılığının  yarattığı en büyük erdem doğallık mitidir. İdeal Pomak toplumunu kurma iradesini ülkü edinmiş her Pomak bilinçli ideolojik ulusalcı temelleri almasına ve  bu doğallıktan gelen iç güdüyü,  reflekti, inşa etmesiyle işe başlamalıdır.
Pomak ulusalcılığı ezelden gelip  ebede giden bir sürekliliktir, bir değişmezliktir. Pomak ulusalcılığının bir merkezi yapılanma niteliği olmadığı ortadadır. Tarihsel kolektif rolümüzün yaygınlaştırılmasında Pomak ajans ideologları, teorisyenleri merkezi yapılanmalardaki tüm oluşumları Pomak ulusalcılığı ideolojisine ters düşen çıkarcı, kariyerist yapılanmalar olarak görmekte, ve merkeziyetçiliği kabul etmemektedir. Pomak ulusal değerleri kendi iç dinamiğindeki devinim süreci içinde kendiliğinden  ortaya çıkacaktır.  Merkezi bir aygıtın var olması bu yapının işleyişi gereği maddi birikim ihtiyacınıda  beraberinde getirecek, Pomak ulusalcılığını pazara çıkaracak, ideolojik nicelliği yozlaştırıp suni bir birlikteliğe dönüştürecektir.  Bu nedenle Pomak ajans Merkezi bir yapılanmaya taban tabana zıttır. Pomak ulusal ideolojisi karmaşık toplumsal – siyasal bir süreç biçimlenmesi niteliğinde olgu değildir. Pomak ulusunu tarihsel, kültürel olarak ortaya cikaracak tanıtacak bir kolletktif olarak şuur altından gelen bir güdü bir birlikteliktir.
İnsan tarih içinde değiştirilmez olana inanır. Pomak ulusalcı ideolojisinin kaynağında olanda budur.  Pomak Kültürüne, diline, tarihine sahip çıkmak.
Siçkite Pomatsite . Tüm Pomaklar Hep birlikte güzel geleceğe. 

Elimden geldiğince, zaman buldukça POMAK ulusal azınlık  kavramı ile  Etnisite  ve Kimlik bunalımı paradigmasına ulusal Pomak ekseninide  dikkate alarak  Teorik  katkılar sunmaya çalışaçağım.  Si Zdrav - SAYGILARIMLA. Neşet Doğan 









ALTTAKi RESMi TIKLAYIN