POMAK AJANS Bir HABER AJANSI , ORGANİZASYON, PRODUCTION VE CASTING MEDYA SiSTEMiDiR

İnkar

Kaleme aldığım bu yazımda sizlere inkarcılığın, kimlik etiksizliğinin statükosunu açıklamaya yeniden ele almaya gayret edeceğim. Bu yeniden ele alış, kavramlara yüklenen anlamların değişimine neden olmaktadır. Bu bağlamda bu ve makalemde kavramların siyasi, sosyal ve kültürel arka planları ile teorik yeniden ele alınışın sosyolojik mahiyeti üzerinde duracağım.Yani Bu yazımda biraz can alıcı konulara değineceğim. Dönmeler, dönekler, aslını inkar eden inkarcılar nedir?
POMAK olmak bir kaderdir. Cesaretin bedeli varsa biz ödemeye hazırız. Dönekliğin, aslını inkarın, korkaklığın bedelini fırıldaklar nasıl ödeyecek?. Gelecek Nesillerine bol çeşitlilikte sahte milli kimlik palavrasımı atacaklar. Bak Oğlum Biz var ya biz aslında, Pomak Türkü Bulgarı orta asyadan gelen balkanlı bi şeyiz.. Nesin sen be fırıldak ? Bre inkarcı dönek.. Dön baba dönelim hacılara gidelim.. sizi gidi Döneekler sizi.
       Özüne dönme çabası içinde olan POMAKLARA bir diyeceğim yok. Fakat binlerce yıllık Pomak halkı gelişim aşamaları ve geçmişi olan köklü bir ulusu POMAK ulusunu Bir Pomak olarak inkar etmek, inkarcılık, döneklik değilde nedir?
İnsanların yaşamlarına neden başladıkları, nereden başladıkları önemli olsada ondanda önemli şey bugün nerede oldukları, ne oldukları ve ne yaptıklarıdır. Konumuz Pomak olan aslını inkar eden Dönekler, fırıldaklar. Pomak kimliğinin önüne yada arkasına bir kuyruk takan ne idiü belirsiz 2 üç kimlikli şarlatan inkarcılar.
     Bunları söylemek bizi rahatsız etsede ne yazıkki söylenmesi , yazılması gerekiyor.  Bu zamana kadar bu Pomak aslını inkar eden sosysuzlara, döneklere bir şey söylemedigimiz için ilk önce bize yuh olsun. Sonrada….

      Pomak ulusunun yaşadığı kültür ve kimlik tahribatına karşı Pomakların içinden asimilasyona, eritilmeye bir direniş değil tam aksine bir teslimiyet, kabulleniş yaşanıyor. Bunun ekletik bir çok nedeni olabilir. Ne olursa olsun bu aslını inkar ve dönekliktir. Asimilasyon olgusu ve kültür erezyonu yanyana gelince burada bir nedensellik bir çözülme aramamız gerekiyor. Balkanlarda ve Komşu ülkelerde tarihin görmediği bir boyutta Pomak kültürü çökertilip eritiliyor Bu gerçeği Pomak aslını inkar eden döneklerin çoklugundan anlıyoruz.
Son  yılarda yaşanan gelişmelerle birlikte çok görünür olmasada Pomaklar arasında, bir iki dernekte, web sitelerinde asimilasyona, , Pomak kültür tahribatına karşı bir direnis bir uyanış sekilleniyor ve gelişme gözleniyor. Bizce bu çok önemli. Yakın geçmişin Pomak etnisitesini incelediğimizde Pomakların üzerine sanki ölü topragı serpilmiş gibi tam bir teslimiyetçilik, kabulleniş ve egemen ulus kültürünü benimseme , Pomaklar hakkında yazılan sahte tarihlere empoze olma söz konusu idi. Pomak ulusu için sahte, yalan tarihler düzenleyen egemen ulus akedemisyenleri, bürokratlar aracılığı ile bu yalan düzmece Pomak tarihlerini kaleme alıp, kaynaksız sözlü hurafeler ile gerçekmiş gibi gösterme çabası icinde başarılı olduklarını sandılar.  
Pomaklar için yazılan uydurma, düzmece tarihler , egemen ulusun yalanlarla dolu tarihlerini dayatmaları ,Pomakların gerçek kültürünü unutturma çabaları, içi bosaltılmış, uyuyan, kabullenen, teslimiyetçi, aslını inkar eden döneklerden olusan iki, üç kimlikli bir Pomak etnisinin olmasını hedeflenmesi egemen ulus milliyetçiliğine bile soyunan inkarcı döneklerin bolluğu, bizi bu sahtelik içinde ne yapmamız gerektiği sorusuna yöneltti.Bir başka noktada Pomak asimlasyonu ile bir cephede mücadele ederken diğer cephede Pomakların Politik areneda, siyasi zeminlerde var olması gerektigi, uluslararası konjüktörde bürokratik, diplomatik ilişkilerin boyutlandırılması zorunluluğu ile bu aşamaların doğru kişi dernek, kurum yada kuruluşlar ile
olması  gerektiğidir. Bu nedenden dolayı Pomak ulusunun küreselleşen yeni dünya içinde varlıklarını sürdürebilmeleri için ideolojik ve teorik temellerini oluşturmayı hedefledik.  Pomakların olmadığı bir küresel dünyada olamayacağı sloganını  ideolojik baz aldık mücedele stratejilerimizi bu yönde netleştirdik. Teori  pratiği belirler kalıbı icinden çıkarak drekt pratik taktikler üretmeye başladık.  Uluslararası Pomak dernekleri ile bağlantı kurduk ve başarılı olduk.Temel olarak Pomakların varlıklarını devam ettirebilmeleri için Politik siyasi zeminlere tırmanması gerektiğini fakat bunun için yetersizliklerin oldugunu tesbit ettik. ilk olarak aristokrasi, Avrupa birliği, Birleşmis Milletler kapılarının açılması gerektiğini bunun içinde Uluslar arası Pomak derneklerinin devreye girmesi zorunlulugu ile bu yönde adımlar attık. Egemen ulusların iki yüzlü asimilasyoncu Politikalarına karşı ilk diplomatik , aristokratik zaferler elde eteye başladık.

     Pomaklar için egemen ulusların asimilasyoncu politikalarını aşmak, sahte yalan, düzmece uydurulmuş Pomak tarihlerini geri döndürüp silip atmak yalanlarını yüzlerine vurmak  egemen ulusların iki yüzlü politikalarını ortaya çıkarmak , Pomak ulusunun saklanan , tahrip edilen real tarihini ortaya koymak bizim için ivedi bir içerik  acil bir görev oldu.
Egemen ulusun dayattığı kültürel hegomanyalara karşı bürokratik mevkiiler kazanmaya başladığımız kapalı kapılar ardında devam eden uluslararası toplantılar yazışmalar, uluslararası Politik areneda ortaya çıkışımız, siyaset sahnesinde Pomak etnisitesininde varlığını  uluslara arası zeminlerde yeniden gündeme getirdi.  Hedeflediklerimizi bir bir uygulamaya başladık Geldiğimiz nokta Pomaklığı yeniden yaşamaya başlamak. Ben POMAKIM o kadar. Demenin grurunu hissetmek. Anlamayan döneklere, Pomak aslını inkar eden ruhu satılmış fırıldaklara inat tek ve sadece Pomak olmaktır. 
Bu konuda politik sentezlerime ve Yazılarıma dönem dönem devam edeceğim..  Elimden geldiğince, zaman buldukça POMAK ulusal azınlık  kavramı ile  Etnisite  ve Kimlik bunalımı paradigmasına ulusal Pomak ekseninide  dikkate alarak  Teorik  katkılar sunmaya çalışaçağım.  Si Zdrav - SAYGILARIMLA. Neşet Doğan 







  ALTTAKi RESMi TIKLAYIN