Kaleme
aldığım bu yazımda sizlere inkarcılığın, kimlik
etiksizliğinin statükosunu açıklamaya yeniden ele almaya gayret
edeceğim. Bu yeniden ele alış, kavramlara yüklenen anlamların
değişimine neden olmaktadır. Bu bağlamda bu ve makalemde
kavramların siyasi, sosyal ve kültürel arka planları ile teorik
yeniden ele alınışın sosyolojik mahiyeti üzerinde duracağım.Yani
Bu yazımda biraz can alıcı konulara değineceğim. Dönmeler,
dönekler, aslını inkar eden inkarcılar nedir?
POMAK
olmak bir kaderdir. Cesaretin bedeli varsa biz ödemeye hazırız.
Dönekliğin, aslını inkarın, korkaklığın bedelini fırıldaklar
nasıl ödeyecek?. Gelecek Nesillerine bol çeşitlilikte sahte
milli kimlik palavrasımı atacaklar. Bak Oğlum Biz var ya biz
aslında, Pomak Türkü Bulgarı orta asyadan gelen balkanlı bi
şeyiz.. Nesin sen be fırıldak ? Bre inkarcı dönek.. Dön baba
dönelim hacılara gidelim.. sizi gidi Döneekler sizi.
Özüne
dönme çabası içinde olan POMAKLARA bir diyeceğim yok. Fakat
binlerce yıllık Pomak halkı gelişim
aşamaları ve geçmişi
olan köklü bir ulusu POMAK ulusunu Bir Pomak olarak inkar etmek,
inkarcılık,
döneklik değilde nedir?
İnsanların
yaşamlarına
neden başladıkları,
nereden başladıkları önemli
olsada ondanda önemli şey
bugün nerede oldukları,
ne oldukları ve
ne yaptıklarıdır.
Konumuz Pomak olan aslını inkar
eden Dönekler, fırıldaklar.
Pomak kimliğinin
önüne yada arkasına
bir kuyruk takan ne idiü belirsiz 2 üç kimlikli şarlatan
inkarcılar.
Bunları söylemek
bizi rahatsız
etsede ne yazıkki
söylenmesi , yazılması gerekiyor.
Bu zamana kadar bu Pomak aslını inkar
eden sosysuzlara, döneklere bir şey
söylemedigimiz için
ilk önce bize yuh olsun. Sonrada….
Pomak
ulusunun yaşadığı kültür
ve kimlik tahribatına
karşı Pomakların
içinden
asimilasyona, eritilmeye bir direniş değil
tam aksine bir teslimiyet, kabulleniş yaşanıyor.
Bunun ekletik bir çok
nedeni olabilir. Ne olursa olsun bu aslını inkar
ve dönekliktir. Asimilasyon olgusu ve kültür erezyonu yanyana
gelince burada bir nedensellik bir çözülme
aramamız
gerekiyor. Balkanlarda ve Komşu
ülkelerde tarihin görmediği
bir boyutta Pomak kültürü çökertilip
eritiliyor Bu gerçeği
Pomak aslını inkar
eden döneklerin çoklugundan
anlıyoruz.
Son
yılarda
yaşanan
gelişmelerle
birlikte çok
görünür olmasada Pomaklar arasında,
bir iki dernekte, web sitelerinde asimilasyona, , Pomak kültür
tahribatına
karşı bir
direnis bir uyanış sekilleniyor
ve gelişme
gözleniyor. Bizce bu çok
önemli. Yakın
geçmişin
Pomak etnisitesini incelediğimizde
Pomakların
üzerine sanki ölü topragı serpilmiş gibi
tam bir teslimiyetçilik,
kabulleniş ve
egemen ulus kültürünü benimseme , Pomaklar hakkında
yazılan
sahte tarihlere empoze olma söz konusu idi. Pomak ulusu için
sahte, yalan tarihler düzenleyen egemen ulus akedemisyenleri,
bürokratlar aracılığı ile
bu yalan düzmece Pomak tarihlerini kaleme alıp,
kaynaksız
sözlü hurafeler ile gerçekmiş gibi
gösterme çabası icinde
başarılı olduklarını sandılar.
Pomaklar
için
yazılan
uydurma, düzmece tarihler , egemen ulusun yalanlarla dolu
tarihlerini dayatmaları ,Pomakların
gerçek
kültürünü unutturma çabaları,
içi
bosaltılmış,
uyuyan, kabullenen, teslimiyetçi,
aslını inkar
eden döneklerden olusan iki, üç kimlikli
bir Pomak etnisinin olmasını hedeflenmesi
egemen ulus milliyetçiliğine
bile soyunan inkarcı döneklerin
bolluğu,
bizi bu sahtelik içinde
ne yapmamız
gerektiği
sorusuna yöneltti.Bir
başka
noktada Pomak asimlasyonu ile bir cephede mücadele ederken diğer
cephede Pomakların
Politik areneda, siyasi zeminlerde var olması gerektigi,
uluslararası konjüktörde
bürokratik, diplomatik ilişkilerin
boyutlandırılması zorunluluğu
ile bu aşamaların
doğru
kişi
dernek, kurum yada kuruluşlar
ile
olması
gerektiğidir.
Bu nedenden dolayı Pomak
ulusunun küreselleşen
yeni dünya içinde
varlıklarını sürdürebilmeleri
için
ideolojik ve teorik temellerini oluşturmayı hedefledik.
Pomakların
olmadığı bir
küresel dünyada olamayacağı sloganını ideolojik
baz aldık
mücedele stratejilerimizi bu yönde netleştirdik.
Teori pratiği
belirler kalıbı icinden çıkarak
drekt pratik taktikler üretmeye başladık.
Uluslararası Pomak
dernekleri ile bağlantı kurduk
ve başarılı olduk.Temel
olarak Pomakların
varlıklarını devam
ettirebilmeleri için
Politik siyasi zeminlere tırmanması gerektiğini
fakat bunun için
yetersizliklerin oldugunu tesbit ettik. ilk olarak aristokrasi,
Avrupa birliği,
Birleşmis
Milletler kapılarının
açılması gerektiğini
bunun içinde
Uluslar arası Pomak
derneklerinin devreye girmesi zorunlulugu ile bu yönde adımlar
attık.
Egemen ulusların
iki yüzlü asimilasyoncu Politikalarına
karşı ilk
diplomatik , aristokratik zaferler elde eteye başladık.
Pomaklar için egemen ulusların asimilasyoncu politikalarını aşmak, sahte yalan, düzmece uydurulmuş Pomak tarihlerini geri döndürüp silip atmak yalanlarını yüzlerine vurmak egemen ulusların iki yüzlü politikalarını ortaya çıkarmak , Pomak ulusunun saklanan , tahrip edilen real tarihini ortaya koymak bizim için ivedi bir içerik acil bir görev oldu.
Egemen
ulusun dayattığı kültürel
hegomanyalara karşı bürokratik
mevkiiler kazanmaya başladığımız
kapalı kapılar
ardında
devam eden uluslararası toplantılar
yazışmalar,
uluslararası Politik
areneda ortaya çıkışımız,
siyaset sahnesinde Pomak etnisitesininde varlığını
uluslara arası zeminlerde
yeniden gündeme getirdi. Hedeflediklerimizi bir bir uygulamaya
başladık Geldiğimiz
nokta Pomaklığı yeniden
yaşamaya
başlamak.
Ben POMAKIM o kadar. Demenin grurunu hissetmek. Anlamayan döneklere,
Pomak aslını inkar
eden ruhu satılmış fırıldaklara
inat tek ve sadece Pomak olmaktır.
Bu konuda politik sentezlerime ve Yazılarıma dönem dönem devam edeceğim.. Elimden
geldiğince, zaman buldukça POMAK ulusal
azınlık kavramı
ile Etnisite
ve Kimlik bunalımı paradigmasına ulusal
Pomak ekseninide dikkate
alarak Teorik katkılar
sunmaya çalışaçağım. Si
Zdrav - SAYGILARIMLA. Neşet
Doğan
ALTTAKi RESMi TIKLAYIN